2009 Július – A mozgalmasság hónapja

Messze a legmozgalmasabb hónapomat éltem meg, rengeteg új élménnyel gazdagodtam, valahogy mégsem tudtam őszintén rámosolyogni a világra. Pedig adott volt hozzá minden. Jó ideig úgy tűnt, mégsem hibáztam azzal, hogy kihúztam magam alól a biztos talajt, mert az angliai jövőkép új erőre kapott és kilépett az esetlegesség homályából, már-már a tüdőmben éreztem a doveri kikötő új élettel kecsegtető illatát. Elképzeltem, ahogy kezdetben egy kamionról rakosgatom ki az új ruhákat, majd hónapokkal később már a lengyel-arab-fekete vendégmunkásoknak magyarázom az angol nyelv rejtelmeit, egy hatalmas összegért a helyi nyelviskolában, miközben egy csinos magyar lánnyal sétálgatok kézen fogva az Oxford Streeten. Mindezt Ukrajna felé zötykölődve volt időm elképzelni, hiszen a 36 órás utunk a Fekete-tenger parti Odessa felé majd kétnaposra duzzadt. Óriási élmény volt a cirill betűk forgatagában egy szót sem értve 10 napon keresztül bámulni a szebbnél szebb nőket; a mai napig nem tudom elhinni, hogy ott tényleg minden 20 és 30 közötti nőnemű egyed gyönyörű, gyakorlatilag kivétel nélkül, de a tényekkel nehéz vitába szállni. És mégis itt kezdődött újra a lejtő, mert rájöttem, hogy egyik sem ér fel azzal, akire vágyom, aki még mindig bele van égetve a szemgolyóimba. Éppen jókor jött tehát a sporttáborunk Gergővel, az a balatoni hét volt az év legkellemesebb öt napja. Fél év után először éreztem magam felhőtlennek, és ha a lelki nem is, de a fizikai lényem végre határozott fejlődést mutatott. Egy jó adag zsírt legalább akkora mennyiségű izom váltott fel, ami kifejezetten jót tett a közérzetemnek. Pozitívum: Kornél. Majd fél év tán újra láttam a volt lakótársamat, egy fergeteges este keretében, a teraszos intermezzót még úgysem felejtem el soha, hogy csak elmesélték...

2009 Augusztus – Az összeomlás hónapja

Biztos voltam benne, hogy ha eddig túlélem, akkor ebbe bele fogok halni. Amint az év belépett a nyolcadik hónapba már rettegve figyeltem, mikor érkezünk el 24-ére. A nap, amikor három évesek lettünk volna. A nap, amire pont egy éve vártam volna. A nap, amikor a világ legboldogabb embere lettem volna. A nap, amikor meg akartam kérni a kezét. Addigra amúgy is sikerült minden szinten újra lenulláznom magam, hiszen a londoni út és az új életem, rajtam kívülálló okból végleg meghiúsult, a pénzem gyakorlatilag elfogyott, állásom nem volt. Akár még elégedett is lehettem volna önmagammal, elértem a kitűzött célomat. Tönkrementem minden szempontból. És ekkor jött az évforduló, a végítélet napja. Edzettem magam rá, készültem, még egy energetikushoz is elmentem (Dic, duc, fac, fer!), hogy felvértezzen arra, amire tudtam, nem lehet. Felfegyverkezve álltam hát elébe, de úgy döngölt a földbe, mint egy jelentéktelen kis porszemet. Kortyolgattam az üres szobámban a bort, nézegettem a közös képeinket és hallgattam azokat a számokat, amik rá emlékeztetnek. Öngyilkos taktika volt, de csak így jöhettem rá, sikerült-e túllépnem rajta és már csak az emléke fáj, vagy még mindig ott dübörög a szívemben. Elég hamar sikerült rájönnöm, hogy a legszelídebb vad is ráront a véres húsra ha éheztetik. Elkezdtem marcangolni féktelenül, észre se véve, hogy saját magamat tépem szét. Életemben akkor először és utoljára fordult meg komolyan a fejemben, hogy véget vetek az életemnek. Pozitívum: Család. Nem szeretném, ha bármikor is megtudnák, mennyire pengeélen táncoltam, de ők azok, akik tudtuk nélkül mentettek meg. A legnyomorúságos órámban, ők jutottak eszembe, hogy nem tehetem meg miattuk. Nem érdemlik meg, hogy itt hagyjam őket. Mert mindig annak könnyebb, aki elmegy.

2009 Szeptember – Az újraéledés hónapja

Eldöntöttem, hogy soha többé nem teszek ilyet. Soha senki nem érdemli meg, hogy ennyit szenvedjek miatta. Igazságtalan mondat ez, mert belül tudom, hogy pont ő az, aki a legjobban szeretné, hogy boldog legyek. Mert ismer és tudja mit érzek a mai napig. A sors is segítségemre sietett, hogy kimásszak a szakadékból, mert visszahívtak az iskolába, egy szerencsés véletlennek köszönhetően. Nem mertem tovább tétovázni, gyakorlatilag félretolva a büszkeségem azonnal igent mondtam, amit azóta is, az év legjobb döntéseként értékelek. Óriási elánnal vágtam bele a munkába, a lelkesedésem nem ismert határokat, hatalmas szükségem volt arra, hogy a sok ingovány után újra kitaposott útra lépjek. Hullámvasút volt ez az év a javából, de éreztem ez az emelkedő gyorsan és sokáig visz fel, és a lejtése sem lesz ijesztően meredek. Megnyugodtam, tudtam, újra a helyemen vagyok. Pozitívum: Szeretet. Nagyon sokan bátorítottak, hogy ne hagyjam ki ezt a tálcán kínált lehetőséget és annak a kevés ellenzőnek is jó oka volt rá, hogy figyelmeztessen. De azt senki nem gondolta, hogy ekkora szeretettel fogadnak majd vissza, a kollégák őszinte mosollyal lapogatták a hátam, egy-két diák majd kiugrott a bőréből örömében és akkor azt éreztem, amit a Padlásban énekeltek; nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim.

 

 

Szerző: Tanár_Úr  2010.01.05. 23:00 2 komment

Címkék: utazás öngyilkosság álom öröm boldogság remény lelkesedés vég kegyelem könyörület mozgalom újrakezdés küzdelem rettegés kiborulás lejtő elképzelés

A bejegyzés trackback címe:

https://azurkek.blog.hu/api/trackback/id/tr571650385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.01.05. 23:28:00

Ekkor már "jelen" voltam, akkor annyira nem éreztem hogy szarban lennél. Én inkább december elejét láttam egy mélypontnak, vagy ez szpojlerezés volt?

Zenékhez, ami eszedbe juttatta.
Van egy album, amit napi 4szer, egymásután meghallgattam, ez volt tavaly, akkor jött vissza, újrakezdtük. Utáltam ezt a zenét, de most is ezt hallgatom és az jut eszembe, hogy mekkora király atttom-metálzúzatás :D
Pedig régebben ez a zene nekem őt jelentette (és ezért gyűlöltem a zenét), főleg mivel dániában megvette eredetiben és itt figyel a polcról.
Nemtom hova akartam kilyukadni.

Tanár_Úr · http://azurkek.blog.hu/ 2010.01.06. 21:23:28

Pedig akkor kezdtem el egy novellát is írni, ahol egy fiatal férfi szelleme visszatér a földre, de tehetetlenül bolyong a Földön mert nincs teste, se lelke, hogy bármin változtatni tudjon, de vissza sem engedik a semmibe.

A zene pedig tipikusan olyan dolog, amit nem lehet csak hallgatni, mindegyikhez kapcsolsz valamit, jellemzően a legfontosabb érzésekhez a legtöbbet, hogy minél gyakrabban jöjjön lő, hogy keserítse az életed. :)
süti beállítások módosítása